Jakie informacje znajdują się w regulaminie hotelu?

hotel

Każdy hotel sam ustala zasady związane m.in. ze sposobem rezerwacji pokoju, godzinami serwowania posiłków w restauracji czy korzystaniem z usług dodatkowych. Wszystkie te reguły są uwzględnione w regulaminie hotelowym, który powinien być przestrzegany przez gości w trakcie całego pobytu. Tego typu dokument jasno określa prawa i obowiązki zarówno gości, jak i gospodarzy obiektu. Oto co konkretnie można w nim znaleźć.

Co zawiera regulamin hotelowy?

Po przyjeździe do hotelu goście mają zwykle dużo pytań związanych z planowanym pobytem. Pomocą na pewno będą służyć pracownicy recepcji, lecz większość wątpliwości rozwieje także regulamin. Warto więc zapoznać się z nim tuż po zameldowaniu się w obiekcie – zazwyczaj ten dokument można znaleźć w częściach ogólnodostępnych (recepcja, lobby) albo w pokojach, ponadto niektóre hotele publikują go na swoich stronach internetowych. W regulaminie można przeczytać m.in. o następujących kwestiach:

  • ile trwa doba hotelowa oraz czy hotel oferuje elastyczne zasady zameldowania i wymeldowania (przedłużony pobyt, check-in w godzinach nocnych itp.);
  • w jakich okolicznościach recepcjonista może odmówić przeprowadzenia check-in (np. jeśli gość znajduje się pod wpływem alkoholu);
  • jakie dokumenty należy przygotować w celu potwierdzenia rezerwacji;
  • jakich przedmiotów nie można oddać do depozytu (najczęściej np. dużej sumy pieniędzy, broni);
  • czy w pokojach i częściach wspólnych można przebywać razem ze zwierzętami;
  • w jakiej formie i do kogo należy składać reklamacje związane z pobytem;
  • o których godzinach serwowane są posiłki w hotelowej restauracji;
  • z jakich usług można skorzystać na terenie obiektu (np. SPA, przechowalnia bagażu, room service, budzenie, wypożyczenie łóżeczka);
  • jakie urządzenia audio i video są do dyspozycji organizatorów konferencji w hotelu;
  • na jakich zasadach można przyjmować w pokojach gości z zewnątrz (np. konieczność opuszczenia obiektu przez osoby niezameldowane przed ciszą nocną);
  • czy w hotelu można palić wyroby tytoniowe;
  • w jaki sposób hotel dba o dane osobowe gości oraz kto jest ich administratorem.

Jakie konsekwencje można ponieść za nieprzestrzeganie regulaminu hotelu?

Hotele zawsze starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom gości i zapewnić im maksymalną wygodę podczas pobytu. Dzięki regulaminowi realizacja tego celu jest bardziej skuteczna. Pracownik Amber Hotelu z Gdańska zaznacza: Regulamin ma służyć przede wszystkim temu, by goście mieli odpowiednie warunki do odpoczynku i pracy. Warto więc pamiętać, że z przestrzegania zasad związanych np. z ciszą nocną, obecnością zwierząt w pokojach, godzinami wymeldowania najwięcej korzyści czerpie nie personel hotelu, ale klienci. Regulamin gwarantuje im spokojny, bezpieczny pobyt.

Osoby, które nie chcą dostosować się do reguł obowiązujących w danym hotelu, muszą liczyć się z konsekwencjami. Pracownicy mogą zażądać opuszczenia obiektu np. przez gości zachowujących się bardzo głośno bądź agresywnie. Niektóre hotele dopuszczają też możliwość nałożenia kar finansowych za niestosowanie się do poszczególnych zasad (np. palenie wyrobów tytoniowych poza miejscami do tego wyznaczonymi, pozostawienie w pokoju zwierzęcia bez opieki).

Regulamin hotelu to więc cenne źródło informacji, które pomoże rozwiać wiele wątpliwości dotyczących pobytu w obiekcie i korzystania ze wszystkich usług oferowanych na jego terenie. Jeśli jednak zasady wydają się niejasne, najlepiej zwrócić się do recepcji z prośbą o dodatkowe wyjaśnienie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.