Bezsenność – leczenie i przyczyny

sen

Bezsenność to coraz częstszy problem, który dotyka ludzi w każdym wieku. Polega ona na zaburzeniu głębokości, czasu trwania i prawidłowego rytmu snu, które mogą mieć wielorakie przyczyny.  

Bezsenność – najczęstsze przyczyny

Bezsenność może być wywołana przez współistniejącą chorobę jak i poprzez oddziaływanie czynników zewnętrznych takich jak upał, hałas lub ostre światło. Bezsenność może mieć podłoże psychotyczne i wynikać z lęków, urojeń, depresji albo neurogenne wywołane uszkodzeniami układu nerwowego. Bezsenność może pojawiać się także po spożyciu alkoholu lub kofeiny.

Ryzyko wystąpienia bezsenności może pojawić się u pracowników zmianowych, kobiet przechodzących menopauzę oraz u osób starszych. Ważne jest to, że bezsenność to nie tylko problem z zaśnięciem, ale także z utrzymaniem snu i jego złą jakością.

Bezsenność utrwalana jest także przez czynniki takie jak brak aktywności fizycznej, drzemki w ciągu dnia, picie przed snem alkoholu zbyt częste przyjmowanie leków nasennych i jedzenie tuż przed snem.

Bezsenność – jak ją leczyć

W leczeniu bezsenności ważne jest zachowanie odpowiedniej higieny snu. Aby to zrobić nie powinno się pić kofeiny przynajmniej na 6 godzin przed snem, na kolację zjadać tylko lekkie posiłki, ograniczyć albo w ogóle unikać palenia papierosów i picia alkoholu przed snem. Ważne jest także utrzymanie stałych godzin kładzenia się do snu i wstawania rano.

Do łóżka powinno się kłaść tylko jeśli czujemy się naprawdę zmęczeni. Powinno się unikać czytania w łóżku, oglądania z niego telewizji, łóżko powinno kojarzyć się tylko ze snem.

Lekarz może także przepisać odpowiednie środki farmakologiczne takie jak leki nasenne, uspokajające czy przeciwdepresyjne. Leczenie można wesprzeć zaopatrując się w środki dostępne bez recepty takie jak melisa czy waleriana. Odpowiednia ilość snu jest potrzebna żeby pomóc w zwalczaniu chorób wirusowych.

Bezsenności można przeciwdziałać poprzez unikanie stresu i częstsza aktywność fizyczną. Istotne są także regularne godziny snu, które pozwolą wykształcić naturalny biologiczny rytm.  Przed snem nie powinno się także pić mocnej herbaty a także oglądać filmów wywołujących stres.

Więcej informacji: etwojfarmaceuta.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nasze portale: I-zdrowie.pl | Na-odpornosc.pl | Icd10.com.pl | Wydzialurody.pl | Aptekiarnika.pl | Travel-med.pl | Drwatt.pl | Swiatzdrowia24.pl | Witalnosc-zdrowie.pl | Chcebudowac.pl | Docieplenie-domu.pl | Architekci24h.pl | Akma-meble.com.pl | Wygodnydom.info.pl | Kolekcjemebli.pl | Gardenportal.pl | Zielonydomek.net.pl | Meble-trendy.com.pl | Wizualizacje-architektoniczne.com.pl | ABC4home.pl | Ilekosztujedom.pl | Blog-wnetrzarski.pl | Zaczarowane-ogrody.pl | Kwiatowyswiat.pl | Ecofloor.pl | Remobudowa.pl | Fullhouse.com.pl | Specjalisci-budownictwo.pl | Artadom.pl | Beton-wiercenie.pl | Znarzedziami.pl | Twoje-domy.com.pl | Hostelpromenada.pl | Hosteltaurus.pl | Kajakcentrum.pl | Silesia-travel.pl | Kwaterynoclegi.pl | Goldhotels.pl | Abc-leasing.pl | Bkkinwest.com.pl | Cashflow.info.pl | Autreme.pl | Eurodiesel.pl | Autoporada.pl | Jakszef.pl | Ciuchyzsieci.pl | Stylowakobieta.info.pl | Watchit.pl | Infoon.pl | Centermedia.pl | Filmy-seriale.pl |