Słodycze reklamowe jako pyszna i skuteczna forma marketingu

słodycze reklamowe

Reklama dźwignią handlu — to powiedzenie jest stare jak świat i co ważne, zupełnie prawdziwe. Można próbować podbić rynek samą jakością swojego produktu, jednak reklama zdecydowanie to ułatwi i przyspieszy. Form działań marketingowych jest wiele, ale istnieje jedna często niedoceniana, a naprawdę skuteczna. Są to słodycze reklamowe

Reklama ma wzbudzać emocje

Tak naprawdę w marketingu wcale nie chodzi o przekazanie informacji. Mało kto zdecyduje się wybrać usługę czy produkt tylko dlatego, że istnieje. Najskuteczniejszymi reklamami są te budzące emocje u odbiorców (czasem firmy podejmują nawet dość kontrowersyjne działania w myśl zasady “nieważne jak, ważne, że mówią”). Szok, ekscytacja, radość — to właśnie takie przekazy najlepiej zapadają w pamięci. 

Słodycze, które zachwycają smakiem i budują wizerunek

Słodycze reklamowe to element wykorzystujący popularność słodyczy i ich walory smakowe, ale też budujący świadomość marki. W przeciwieństwie do długopisów, wizytówek, a także wielu innych materiałów promocyjnych po słodycze często odbiorcy sięgają sami, a dodatkowo nie rzucą ich do szuflady, skazując na wieczne zapomnienie. 

Ważne, aby łakocie były najzwyczajniej w świecie dobre. W ten sposób wywołają pozytywne emocje, a właśnie o to chodzi w marketingu!

Jakość, nie ilość

To właśnie jakość słodyczy reklamowych ma największe znaczenie. Nie ma sensu nabywać kilkudziesięciu kilogramów cukierków, po których każdy będzie żałował, że się skusił. Dużo lepszą opcją będą słodycze dobrej jakości, o znakomitym smaku. Dzięki temu firma będzie się właśnie z tym kojarzyła. Warto także postawić na chwytliwą szatę graficzną — opakowania słodyczy często nie zostawiają wiele pola do popisu i należy je wykorzystać atrakcyjnie dla odbiorcy, ale też tak, aby budowały u potencjalnych klientów tożsamość marki.

Łakocie wykorzystywane wszędzie

Sporą zaletą słodyczy reklamowych jest również fakt, że można je zastosować w wielu sytuacjach. Można postawić je w biurze, poczekalni, zabrać na konferencję, targi branżowe czy firmowe imprezy. Wybór dostępnych rodzajów także nie jest mały: stonowane cukierki miętowe w metalowej puszce, mniej oficjalne lizaki z logo, a także krówki czy śliwki w czekoladzie. Wystarczy przeanalizować potencjalną grupę odbiorców, do których kierowana jest słodka reklama i wybrać formę, która najlepiej traf w ich gusta. 

Słodycze reklamowe powoli zdobywają popularność, nadal jednak nie są standardem w marketingu. Tymczasem czekoladki z logo firmy oprócz niejako zachęcenia klienta do skorzystania z usług, pozwalają budować u niego tożsamość marki. Prawdopodobnie będą też dużo skuteczniejsze niż wrzucony do szuflady długopis. Najważniejsze jest jednak dosyć sprawne określenie upodobań docelowej grupy odbiorców.