Roll-up w informacji i reklamie

Roll-up

Nie wiem do czego można by porównać roll-up, ale wydaje się, że współcześnie odgrywa rolę parasolki lub może bardziej aktówki, którą nosimy ze sobą i w odpowiedniej chwili z niej korzystamy. Spośród wielu form reklamy, ta właśnie wydaje się bardzo intuicyjna, a przede wszystkim praktyczna. Zawsze pod ręką, niezbyt duża w opakowaniu, za to do wykorzystania niemal przy każdej okazji. Nie sposób sobie dzisiaj wyobrazić poważnego eventu, na którym brakuje tego typu nośników reklamy lub informacji. Zgrabna torba, w której to wszystko zmieścimy, stanowi dodatkowy atut.

Właśnie, ale co dzisiaj jest ważniejsze – informacja, czy reklama? Bo, że współczesny roll-up spełnia obydwa te warunki to dla nikogo nie jest tajemnicą. Jeżeli jeszcze dodamy do tego fakt, że materiały do tego nośnika są tak dobierane, że mogą zawierać dwustronny przekaz, to właściwie osiągamy maksymalny efekt. Z jednej strony, odpowiadający potrzebom reklamy, z drugiej – informacji. Ale gdybyśmy mieli się zastanowić, co bardziej dzisiaj kręci odbiorcę, to chyba musielibyśmy sobie odpowiedzieć, że informacja. Reklama również spełnia ten zakres, bo trudno powiedzieć, że nie ma funkcji informacyjnych, jednak najczęściej jej zadaniem będzie jak najszybciej dotrzeć do odbiorcy.

Roll-up współczesny

Mówi się, że kto ma informację, ten ma władzę. Współczesny roll-up pełni tę rolę. Jednak dużo zależy od tego jak jest wykorzystywany. Bo – zastanówmy się – jakiej informacji właściwie może być nośnikiem. Nie trudno zgadnąć, że będzie to jakiś rodzaj konkretnej wiedzy. Niekoniecznie wymagającej nie wiadomo jakich kompetencji, żeby ją zrozumieć. Ostatecznie nie da się przecież odizolować roli roll-up’u od reklamy. Zatem będzie to jakiś zbiór zdań, które tak czy siak, opowiedzą nam albo o konkretnym produkcie, albo o konkretnej firmie, a może jej historii w kilku zgrabnych słowach. Ale czy tak to musi zawsze wyglądać. Nie, ale wtedy wymaga to większego zaangażowania w stworzenie takiego nadruku, który wydobędzie na powierzchnię coś jeszcze poza przewidywanym przekazem.

Musi być przekonujący

Dużo wtedy zależy od strategii firmy. Od jej celów, jakie sobie wyznacza i jaką w tym rolę mają pełnić nośniki typu roll-up. Czy będą zawsze nam towarzyszyć, jak wspomniana walizka w podróży lub parasolka na określoną okazję? Czy ograniczymy ją do roli reklamy? Czy jednak zaryzykujemy i wykorzystamy ją w sposób niestandardowy. Niesie to ze sobą spore ryzyko, ponieważ reprezentując firmę, musimy sobie zdawać sprawę, że niestandardowa forma, musi być przekonująca. Biznes nie jest sceną w awangardowym teatrze, ani obrazem nieznanego malarza. Za jej renomą, pewnym wizerunkiem, stoi na końcu produkt. Jeżeli więc zdecydujemy się zaskoczyć ciekawą formą roll-up’u – zróbmy to, ale tak, by nie straciła na tym ani firma, którą reprezentujemy, ani jej produkt.