Windery jedną z odmian dobrej reklamy

windery

Czy jesteśmy w stanie funkcjonować bez reklamy? Szczególnie, jeżeli zaczynamy na rynku z jakimś produktem i próbujemy się z nim przebić do świadomości klientów? Można by powiedzieć, że to zależy od miejsca, w którym zaczynamy biznes lub przygotowujemy jakieś wydarzenia, na które chcielibyśmy zaprosić sporo osób. W wydarzeniu lokalnym, w małym miasteczku, istnieje coś takiego jak reklama szeptana. Tutaj każdy o wszystkim wie, a nawet każdy sam jest zainteresowany wszelką nowością, czy nowym wydarzeniem. Nieco inaczej jest w dużym, wojewódzkim mieście. Jednak za każdym razem reklama będzie nam potrzebna. My zwrócimy uwagę na jedną z jej odmian, czyli na windery.

Wróćmy na chwilę do lokalnej, małej społeczności. Takiej, powiedzmy, gdzie mieszka niespełna 20 tysięcy mieszkańców. Jeżeli mieszkamy w takim otoczeniu lub przejeżdżaliśmy jej ulicami, to przecież i tak zauważymy, że nawet tutaj pojawiają się reklamy, banery, ale także windery. Szczególnie przed sklepami lub przed siedzibami urzędów, szkół, większych firm. Tak – w tym rzecz, że pomimo tego, że jest to niezbyt duża społeczność, to i tak, właściciele sklepów, firm, urzędów dbają o to, by przypominać o swoim istnieniu. Innymi słowy – reklama, czy to nam się podoba, czy nie, pozwala nie zapomnieć o konkretnym produkcie, marce, czy instytucji.

Windery – wykorzystana możliwość

W dużym mieście – rzecz wygląda nieco inaczej. Owszem, wszyscy chętnie korzystają z możliwości, jakie dają windery, ale jednocześnie wzmacniają swój przekaz na wiele innych sposobów. Nie ma tutaj – mówiąc kolokwialnie – czasu na to, by z tego zrezygnować. Owszem, dużo w tym względzie dzieje się w Internecie. I są to propozycje dla osób, które przyzwyczaiły się lub cenią sobie zakupy w taki właśnie sposób. Ale wciąż przemieszczamy się po ulicach, nadal działają na nas niejednoznaczne reklamy, hasła, których nie znamy lub które dobrze nam się kojarzą. To wszystko dzieje się właśnie w bezpośrednim kontakcie z drugim człowiekiem. I to ma wciąż ogromne znaczenie.

Prestiż i rozpoznanie marki

W dodatku, biorąc pod uwagę windery, musimy pamiętać, że ich znaczenie nie ogranicza się jedynie do tego, by pojawiały się one przed sklepami. Czasami mają one symboliczną wymowę. Mówią o prestiżu, decydują o tym, że rozpoznajemy markę lub produkt, z którym się identyfikujemy. Sprawiają również, że mamy poczucie, że za tą lub inną formą reklamy, stoją osoby, które dbają o tego rodzaju detale, aby nie zniknąć ze świadomości klientów. Ostatecznie klient wypełnia rynek, na którym każdy sprzedawca stara się jak najlepiej zaprezentować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.