Remarketing wiadomości SMS A2P

remarketing

Wielu dostawców platform tekstowych daje Ci możliwość wysyłania wiadomości P2P i A2P. Dla nowicjuszy w marketingu SMS koncepcje i zastosowanie P2P i A2P będą mylące. Różne zasady i regulacje w różnych krajach tylko zwiększają to zamieszanie.

Znaczenie i definicja A2P może się nieznacznie różnić w zależności od kontekstu i kraju. Zawsze jednak tłumaczy się na application-to-person. Jak sama nazwa wskazuje, w luźnym sensie jest to otrzymywanie wiadomości od aplikacji, a nie od innej osoby.

Zwykle application-to-person ma bardzo daleko idącą definicję. Każdy rodzaj przepływu SMS-ów od czegokolwiek, co nie jest osobą, podpada pod komunikację A2P. Na przykład, w USA i w Kanadzie interpretacja obejmuje absolutnie wszystkie wiadomości marketingowe, przypomnienia, chat boty, itp. W zasadzie wszystko, co jest zautomatyzowane, jest A2P.

Podczas gdy lokalne przepisy dotyczące A2P będą się różnić, w większości krajów interpretacja jest daleko idąca i surowa. Jeśli Twoja firma korzysta z jakichkolwiek dostawców wiadomości A2P (takich jak Vivasend.pl), Twoje wiadomości prawdopodobnie podlegają pod zasadę application-to-person.

Remarketing tekstowy. Twórz komunikaty w sposób strategiczny

Tworząc komunikaty remarketingowe, pamiętaj, że Twoim celem jest zachęcenie klientów do powrotu do Twojej marki i dokonania zakupu. Dlatego wiadomości muszą być chwytliwe, zabawne i kreatywne. W miarę możliwości staraj się skupić na tym, dlaczego klienci powinni kupować właśnie u Ciebie i dlaczego powinni wybrać właśnie Twoją markę. Możesz przekonać ich poprzez promocje, zniżki i ekskluzywne oferty. Umieszczanie linków do Twojej strony internetowej również przyspieszy zakup klienta.

Czas jest wszystkim

Większość wiadomości od firm, w tym SMS i e-maili, kończy się ignorowaniem lub usunięciem, ponieważ zostały one wysłane w najgorszym możliwym czasie. Trochę badań dotyczących grupy docelowej pozwoli Ci odgadnąć, kiedy jest najlepszy czas, aby wysyłać do nich wiadomości tekstowe. Zazwyczaj najlepszym czasem na wysyłanie wiadomości jest czas dojazdu do pracy, kiedy wiele osób bawi się swoimi telefonami idąc do lub wracając z pracy.