Reklama zewnętrzna dla branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna to jedna z najprężniej rozwijających się i generujących największe zyski sektorów rynku. Nic więc dziwnego, że stać ją na rozbudowaną kampanię reklamową, która uwzględnia jednocześnie rozmaite narzędzia przekazu. Wszystko po to, by ten mógł trafić do potencjalnego klienta różnymi kanałami, był wiarygodny, a przede wszystkim skuteczny. Jak reklamują się sklepy z asortymentem motoryzacyjnym, serwisy, warsztaty, dealerzy samochodowi, komisy czy salony, z których wyjeżdżają nowiutkie auta? Możliwości jest wiele.
Firmy, które działają lokalnie, stawiają przede wszystkim na reklamę zewnętrzną. Ta jest zresztą tańsza niż przekazy w mass mediach, co cieszy niewielkie firmy żądne rozwoju. Tutaj wymienić można chociażby billboardy, plakaty, ulotki i inne materiały typu pos. Te mają zwracać uwagę, ale też dostarczać rzetelnych informacji o działalności firmy.
Działania lokalne na niewielką skalę nie interesują jednak koncerny samochodowe ani sieci serwisowe i komisy. Dla nich reklama musi docierać do dużej grupy odbiorców i to bez względu na lokalizację. To takie podmioty decydują się na mass media, reklamując swoje produkty i usługi w radiu, sieci czy telewizji. Dobrym narzędziem uzupełniającym jest reklama zewnętrzna organizowania regionalnie czy reklama samochodowa, jeśli firma dysponuje solidną flotą aut. Przykładem mogą być tutaj ramki pod tablice rejestracyjne, na których można zamieszczać logotyp firmy, hasło reklamowe czy dane teleadresowe. Taka reklama jest tania, przy tym informująca i zapadająca w pamięć, a potencjalni odbiorcy nie negują takiego przekazu, bo nie jest rozpraszający. Ramki na tablice rejestracyjne są niewielkie, ale każdy uczestnik ruchu drogowego je dostrzega. Ten kanał kontaktu pośredniego pomiędzy firmą a klientem sprawdza się równie dobrze, jak naklejki na samochodach czy tzw. koguty reklamowe.
Jedno jest pewne, zanim zainwestujemy w kampanię reklamową, należy dokładnie przemyśleć każdy krok strategii. Warto wybierać narzędzia, które nie generują dużych kosztów, ale stają się skuteczne, nawet jeśli pod uwagę weźmiemy ogólnopolskie zasięgi. Reklama dla firm z branży motoryzacyjnej zawsze musi być dobrana indywidualna. Dla każdego podmiotu z całą pewnością idealnie sprawdzi się ta zewnętrzna i mobilna.