Korzystanie z serwisów ogłoszeniowych w trakcie rekrutacji

praca

Znalezienie wymarzonego pracownika to skomplikowany proces. Aby ułatwić sobie to trudne zadanie, warto skorzystać z nowoczesnych serwisów ogłoszeniowych, które posiadają wiele funkcjonalności skracających czas poszukiwań. 

Gdzie pracownicy szukają pracy?

Przed umieszczeniem gdziekolwiek ogłoszenia o pracę warto zastanowić się, gdzie pracownicy z danej branży najczęściej szukają zatrudnienia. Poniżej prezentujemy miejsca, gdzie osoby szukające nowego stanowiska poszukują ofert.

Serwisy ogłoszeniowe

To pierwsze miejsce, w którym ogłoszenia sprawdzają Polacy. W serwisach ogłoszeniowych wygodne jest to, że osoby poszukujące pracy mogą szybko przejrzeć wiele ogłoszeń z całego kraju, a aplikację mogą wysłać w kilka sekund.

Lokalne media i portale społecznościowe

Potencjalni pracownicy z reguły chcą znaleźć zatrudnienie w niewielkiej odległości od miejsca zamieszczania, dlatego zwracają uwagę na oferty zamieszczane w lokalnych mediach, takich jak prasa, radio czy strony internetowe. Młodzi ludzie mnóstwo czasu spędzają na portalach społecznościowych typu Facebook, Instagram, więc jeśli jest taka możliwość, można pomyśleć o umieszczeniu ogłoszeń właśnie w social mediach.

Urzędy pracy

W urzędach pracy zatrudnienia szukają osoby w różnym wieku, choć najczęściej są to osoby starsze i nieposiadające dużych umiejętności w zakresie obsługi komputera i Internetu.

Dlaczego warto zamieścić ogłoszenie o pracę w serwisie ogłoszeniowym?

Portale z ogłoszeniami to idealne miejsce, w którym można zamieścić ofertę pracy, ponieważ to tam najwięcej osób jej szuka. Serwisy ogłoszeniowe wyposażone są w wiele narzędzi, które usprawniają proces rekrutacji. Jako pracodawca możesz zaznaczyć, które aplikacje są dla Ciebie interesujące, a które od razu możesz odrzucić. Za pośrednictwem serwisów możesz nie tylko dodać swoją ofertę, ale również wyszukać samodzielnie ogłoszenia osób poszukujących pracy. Takie rozwiązanie pozwoli Ci zaoszczędzić czas na przeglądaniu dziesiątek aplikacji i rozmowach kwalifikacyjnych. Pracowników możesz szukać, chociażby w serwisie Gowork.pl i tam znaleźć pracowników do swojej firmy. Na tym portalu możesz stworzyć oficjalny profil swojej firmy i zaprezentować się nie tylko kandydatom, ale również przyszłym klientom.

O czym jeszcze pamiętać przy poszukiwaniu pracownika?

Aby uniknąć nieporozumień podczas rekrutacji, zadbaj o to, by ogłoszenie o pracę było czytelne i zrozumiałe dla kandydatów. Pamiętaj, że jeśli w ogłoszeniu napiszesz tylko suche informacje typu praca Kraków czy „poszukuję pracownika do pracy biurowej” stracisz mnóstwo czasu na przeglądanie CV osób, które nie spełniają kryteriów.