Jak przygotować swój sklep internetowy na Black Friday?

black friday

Black Friday każdego roku wzbudza spore emocje, bo dzięki obniżkom w sklepach można upolować wymarzone produkty w dużo niższych cenach niż normalnie. Ale jak przygotować swój sklep internetowy na Black Friday, aby przegonić konkurencję?

Czy warto opracować strategię także na cały Black Weekend, a nawet Black Week? No i co z Cyber Monday? Jakie działania są najskuteczniejsze i w co warto zainwestować, by czerpać z Czarnego Piątku największe biznesowe korzyści?

Black Friday – kiedy przypada święto promocji w 2021?

Święto promocji, jak inaczej nazywany jest Black Friday, przypada w 2021 roku 26 listopada. To oznacza, że zostało już niewiele czasu, by przygotować strategię marketingową i promocyjną.

Cyber Monday 2021 będzie miał miejsce zaraz po Czarnym Piątku, czyli 29 listopada. 

Ale to nie wszystko! Obecnie coraz częściej przyjmuje się, że popularne jesienne wyprzedaże powinny obejmować cały weekend pomiędzy Czarnym Piątkiem i Cyber-poniedziałkiem, a także tydzień poprzedzający Black Friday.

Podsumowując, warto opracować strategię obejmującą aż 8 dni: od początku Black Week aż do Cyber Monday, czyli od 22 listopada do 19 listopada 2021 roku.

To duże przedsięwzięcie, które wymaga pracy i wiedzy na temat algorytmów Google. Rozważ zasięgnięcie pomocy ekspertów od marketingu internetowego. Zajrzyj na redseo.pl, gdzie zespół specjalistów od lat skutecznie pracuje na sukces swoich klientów.

Działania w sklepie internetowym na Black Friday 

Działania, jakie możesz zastosować w swoim sklepie internetowym z okazji Black Friday, obejmują następujące zagadnienia:

  • Dopilnuj, aby Twoja strona była gotowa na dużo większą niż zazwyczaj liczbę odwiedzin i dokonywanych transakcji. Najgorsze, co może się przydarzyć, to zawieszenie się strony, przez co część klientów zrezygnuje z zakupów, a Ty będziesz musiał poświęcić czas na usprawnianie działania witryny na bieżąco.
  • Pełny magazyn produktów to podstawa! Tego typu zapleczowe kwestie związane z przygotowaniem sklepu online do Black Friday są równie ważne, co działania optymalizacyjne i reklamowe. Bez zaopatrzonego magazynu święto promocji nie ma sensu.
  • Długofalowe procesy optymalizacyjne SEO. To nie jest temat na ostatnią chwilę, dlatego z wyprzedzeniem zadbaj o to, aby w Twoim sklepie powstała zakładka Black Friday, a działania pozycjonera miały szansę skutecznie zadziałać.
  • Reklamy tworzone z pomocą panelu Google Ads. Ich pierwsze efekty widoczne są dużo szybciej niż organiczne skutki prac nad SEO, ale też musisz zwracać uwagę na terminy. Konkurencja nie śpi i wszyscy przygotowują reklamy płatne w Google Ads, dlatego musisz być przygotowany na to, że kampanie będą zatwierdzane przez Google z opóźnieniem.
  • Opracowanie strategii promocji: jakie produkty lub grupy produktów będziesz oferować w promocyjnych cenach? A może zastosujesz kod rabatowy, który klient będzie musiał wpisać w koszyku? Przemyśl to odpowiednio wcześniej tak, aby promocja była jak najbardziej atrakcyjna dla Twoich klientów i jednocześnie rentowna dla Twojego biznesu.

Wskazówki, jak przygotować sklep na Black Friday i Cyber Monday

Podsumowując, mamy kilka wskazówek, które pomogą Ci przygotować sklep internetowy na Black Friday, Cyber Monday i całe listopadowe szaleństwo zakupowe:

  • Opracuj strategię dużo wcześniej. Optymalnym momentem jest końcówka wakacji. Wtedy zacznij prace nad SEO, mając gotowy plan dotyczący rabatów i promocji.
  • Skorzystaj z pomocy specjalistów od marketingu, którzy doradzą Ci podczas tworzenia strategii i zrealizują kampanie Google Ads oraz dostosują zaplecze techniczne strony do wymogów SEO. Agencja Redseo oferuje kompleksowe działania reklamowe obejmujące reklamy płatne, organizację ruchu organicznego na stronie oraz reklamy na Allegro, jeśli masz tam swoje firmowe konto.
  • Upewnij się, że Twoja strona internetowa jest gotowa na oblężenie, szybko się ładuje, a jej wersja mobilna jest niezawodna.
  • Dopilnuj, by magazyn produktów pękał w szwach! 

Życzymy świetnych wyników podczas Black Friday 2021!