Digital marketing – dlaczego warto go wdrożyć w swojej firmie?
Internet to miejsce, gdzie nieustannie przetwarza się niezliczone ilości danych. W tym tyglu wbrew pozorom dość trudno trafić na odpowiedni content marketing. Jakie działania marketingowe okażą się najskuteczniejsze? Czy warto inwestować w digital marketing?
Walka w wirtualnym domu
Badania, dotyczące spędzania czasu online pokazują, że w wirtualnym świecie bywamy dwa razy częściej niż jeszcze dekadę temu. Różnica wzięła się stąd, że kiedyś Internet służył do podtrzymywania kontaktów towarzyskich i rozrywki, teraz jego portfolio jest szersze. Mocno promowany przez agencje social media e-marketing jest jednym z przykładów zmian, jakie zaszły. W sieci kupujemy, szukamy informacji, dokonujemy licznych transakcji. Firmy, które nas interesują, walczą o dłuższą uwagę klienta, nie tylko na czas zakupów. Stąd newslettery, które mają na celu na bieżąco informować, co dzieje się w naszej firmie.
Kompleksowa komunikacja z klientem
Marketing cyfrowy, zwany także digital marketingiem, działa w obrębie wszystkich rodzajów mediów cyfrowych – Internetu, radia, telewizji i coraz modniejszych urządzeń mobilnych. Upraszczając, to każda forma marketingu, jaka działa w Internecie oraz jej szczegółowa analiza, jaką daje performance marketing. Klienci mają różne upodobania, dotyczące przeglądania oferty, a także zamawiania produktów. Należy je wyłapać, zrozumieć i dostosować do strategii marketingowej. Początkiem komunikacji jest strona www. To tam prezentujemy to, co mamy do zaoferowania – produkty lub usługi.
Nie tylko content marketing
Digital marketing korzysta z różnych kanałów reklamy online, jak SEO, Web Analytics, Pay-Per-Click, e-mail marketing. Pomaga całościowo prowadzić działania w sieci, monitorując ich efektywność. W wersji performance marketing można się dowiedzieć jeszcze więcej, np. jakie działania zakupowe podjął klient. To cenna baza, poprzez którą w każdej chwili można modyfikować sposób promowania swojego biznesu. Warto mieć na uwadze, że klienci, którzy na bieżąco śledzą nasz fanpage, chętnie zobaczą w nas prawdziwego eksperta. Wystarczy, że będziemy dla nich regularnie tworzyć wartościowe treści, informacyjne i edukacyjne.
Więcej Internetu, mniej telewizji
Działania marketingowe, prowadzone w sieci to przyszłość reklamy. Rośnie liczba osób, które deklarują, że telewizja i radio nie są dla nich żadnym źródłem informacji. Digital marketing jest wręcz środowiskiem naturalnym zwłaszcza dla młodego pokolenia. Jeśli to nasz grupa docelowa, musimy inwestować w strategie, skrojone na miarę wirtualnego świata. Pamiętajmy, że młodzi ludzie są na tyle obeznani z Internetem, że szybko wyczują sztuczne treści.
Jeśli zdecydujemy się na profesjonalny digital marketing, zwiększy się nasza świadomość, dotycząca potrzeb współczesnego konsumenta. To cenna wiedza, którą można przyswoić głównie poprzez działania empiryczne.