Digital marketing – dlaczego warto go wdrożyć w swojej firmie?

digital marketing

Internet to miejsce, gdzie nieustannie przetwarza się niezliczone ilości danych. W tym tyglu wbrew pozorom dość trudno trafić na odpowiedni content marketing. Jakie działania marketingowe okażą się najskuteczniejsze? Czy warto inwestować w digital marketing?

Walka w wirtualnym domu

Badania, dotyczące spędzania czasu online pokazują, że w wirtualnym świecie bywamy dwa razy częściej niż jeszcze dekadę temu. Różnica wzięła się stąd, że kiedyś Internet służył do podtrzymywania kontaktów towarzyskich i rozrywki, teraz jego portfolio jest szersze. Mocno promowany przez agencje social media e-marketing jest jednym z przykładów zmian, jakie zaszły. W sieci kupujemy, szukamy informacji, dokonujemy licznych transakcji. Firmy, które nas interesują, walczą o dłuższą uwagę klienta, nie tylko na czas zakupów. Stąd newslettery, które mają na celu na bieżąco informować, co dzieje się w naszej firmie.

Kompleksowa komunikacja z klientem

Marketing cyfrowy, zwany także digital marketingiem, działa w obrębie wszystkich rodzajów mediów cyfrowych – Internetu, radia, telewizji i coraz modniejszych urządzeń mobilnych. Upraszczając, to każda forma marketingu, jaka działa w Internecie oraz jej szczegółowa analiza, jaką daje performance marketing. Klienci mają różne upodobania, dotyczące przeglądania oferty, a także zamawiania produktów. Należy je wyłapać, zrozumieć i dostosować do strategii marketingowej. Początkiem komunikacji jest strona www. To tam prezentujemy to, co mamy do zaoferowania – produkty lub usługi.

Nie tylko content marketing

Digital marketing korzysta z różnych kanałów reklamy online, jak SEO, Web Analytics, Pay-Per-Click, e-mail marketing. Pomaga całościowo prowadzić działania w sieci, monitorując ich efektywność. W wersji performance marketing można się dowiedzieć jeszcze więcej, np. jakie działania zakupowe podjął klient. To cenna baza, poprzez którą w każdej chwili można modyfikować sposób promowania swojego biznesu. Warto mieć na uwadze, że klienci, którzy na bieżąco śledzą nasz fanpage, chętnie zobaczą w nas prawdziwego eksperta. Wystarczy, że będziemy dla nich regularnie tworzyć wartościowe treści, informacyjne i edukacyjne.

Więcej Internetu, mniej telewizji

Działania marketingowe, prowadzone w sieci to przyszłość reklamy. Rośnie liczba osób, które deklarują, że telewizja i radio nie są dla nich żadnym źródłem informacji. Digital marketing jest wręcz środowiskiem naturalnym zwłaszcza dla młodego pokolenia. Jeśli to nasz grupa docelowa, musimy inwestować w strategie, skrojone na miarę wirtualnego świata. Pamiętajmy, że młodzi ludzie są na tyle obeznani z Internetem, że szybko wyczują sztuczne treści.

Jeśli zdecydujemy się na profesjonalny digital marketing, zwiększy się nasza świadomość, dotycząca potrzeb współczesnego konsumenta. To cenna wiedza, którą można przyswoić głównie poprzez działania empiryczne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.