7 najważniejszych wskazówek dotyczących wyboru najlepszych słów kluczowych dla SEO
Badania słów kluczowych są martwe. To jedna rzecz, którą można usłyszeć od wielu sprzedawców internetowych. Ale czy w tym stwierdzeniu jest jakaś prawda? Zamiast ślepo brać słowo, najlepiej zrozumieć, o co chodzi w słowach kluczowych. Podstawową funkcją Google jest dostarczanie najtrafniejszych wyników w zależności od słów kluczowych wprowadzonych przez użytkowników. Tak długo, jak Google opiera się na zapytaniach, nie ma powodu, aby przestać optymalizować właściwe słowa kluczowe dla SEO. Ale badania słów kluczowych przeszły długą drogę przez lata, ta strona internetowa pomoże ci wybrać właściwe słowo kluczowe dla Twojej firmy. A jeśli chcesz to zrobić samodzielnie, skorzystaj z poniższych wskazówek.
1) Zidentyfikuj swoich odbiorców
Jednym z najczęściej pomijanych aspektów badań słów kluczowych jest znajomość odbiorców. Zanim będzie można kierować słowa kluczowe do wykorzystania w treści, ważne jest, aby dokładnie zrozumieć odbiorców docelowych. Tutaj badania rynku okazują się niezwykle przydatne. Chodzi o to, aby wejść do umysłów swoich gości. Zrozumienie, jakie tematy uznają za ważne, może pomóc zawęzić liczbę słów kluczowych, które mają największe szanse na przyciągnięcie ich do Twojej witryny.
2) Skoncentruj się na frazach kluczowych Longtail
Często słyszysz entuzjastów SEO o słowach kluczowych typu longtail – i nie bez powodu. Ogólnie rzecz biorąc, te słowa kluczowe typu longtail są łatwiejsze do uszeregowania w porównaniu do krótszych słów kluczowych, które mogą być zbyt niejasne. Na przykład słowo kluczowe „psy” może być trudne do odczytania, ponieważ nie można podać dokładnych informacji, których szuka użytkownik. Porównaj to do „szkolenia psów” i możesz od razu powiedzieć, jakich informacji potrzebuje użytkownik. Bardziej szczegółowe określenie słów kluczowych, na które kierujesz reklamy, pozwala tworzyć odpowiednie treści, a jednocześnie zapewnia lepszą kontrolę w rankingu, ponieważ frazy typu longtail często mają niższą konkurencję.
3) Użyj odmian słów kluczowych
Jeśli w przeszłości korzystałeś z narzędzi do badania słów kluczowych, wiesz, że większość z nich zawiera listę odmian słów kluczowych. Te odmiany mogą być pomocne podczas pisania treści. Zamiast wielokrotnie powtarzać docelowe słowo kluczowe, możesz zastosować odmiany słowa kluczowego, aby zwiększyć atrakcyjność treści. Jest to jeden z najprostszych sposobów uniknięcia upychania słów kluczowych.
4) Poszukaj obszarów możliwości
Zawsze warto szukać okazji do kierowania nowych słów kluczowych i tworzenia nowych treści. Jeśli masz ograniczony budżet, możesz polegać na narzędziu propozycji słów kluczowych Google AdWords. Chociaż to narzędzie zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o kampaniach typu płatność za kliknięcie, możesz wykorzystać jego moc również w przypadku bezpłatnych wyników wyszukiwania. To narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych zawiera informacje dotyczące liczby operacji wyszukiwania i konkurencji o słowa kluczowe, na które chcesz kierować reklamy. Pamiętaj, że etykieta konkurencji w tym konkretnym narzędziu dotyczy tylko kampanii wyszukiwania płatnego. Jednak nadal możesz go użyć, aby mieć pojęcie o popularności niektórych słów kluczowych.
5) Pozwól, aby słowa kluczowe generowały treść
Czy jesteś typem marketera internetowego, który tworzy treści, a następnie wraca, aby uwzględnić docelowe słowa kluczowe? Chociaż to może zadziałać, być może lepiej będzie zrobić coś przeciwnego. Spróbuj utworzyć listę docelowych słów kluczowych wraz z ich odmianami, zanim zaczniesz tworzyć treść. Dzięki temu możesz zidentyfikować więcej możliwości dla nowych pomysłów na treści. Możesz nawet zaoszczędzić dużo czasu, ponieważ wiesz, że Twoje docelowe słowa kluczowe są uwzględniane w treści podczas pisania.
6) Rozwiń istniejące treści
Tworząc więcej postów na blogu, możesz znaleźć więcej pomysłów na treść dzięki uwzględnionym słowom kluczowym. Znów chodzi o postawienie się w sytuacji docelowej grupy odbiorców. Jeśli wiesz, że dany temat okaże się dla nich przydatny, poświęć trochę czasu na badanie słów kluczowych i wymyśl skuteczne podejście do napisania nowego postu. Co więcej, otwiera to możliwości wewnętrznego linkowania, ponieważ możesz skierować swoje stare strony do nowych postów na blogu, aby uzyskać natychmiastowy ruch i zaangażowanie.
7) Użyj analizy ruchu
Analiza ruchu może być również przydatną metodą znajdowania najlepszych słów kluczowych SEO. Przeglądając raporty o ruchu, możesz zidentyfikować słowa kluczowe, które generują największy ruch w Twojej witrynie. Stamtąd możesz spróbować znaleźć podobne słowa kluczowe i stworzyć więcej wysokiej jakości treści, aby dać Ci więcej możliwości generowania ukierunkowanych użytkowników. Jednocześnie możesz spojrzeć na słowa kluczowe o najniższym ruchu i znaleźć sposoby na zoptymalizowanie treści, aby się nie zmarnowały.
Postępując zgodnie z 7 wskazówkami dotyczącymi badania słów kluczowych, powinieneś być w stanie znaleźć odpowiednie słowa kluczowe dla SEO i zacząć tworzyć bardziej wartościowe treści. Z czasem przekonasz się, że badania słów kluczowych są martwe i że nadal odgrywają kluczową rolę w ogólnej strategii SEO.