Skuteczny billboard reklamowy — jak go przygotować?

billboard reklamowy

Reklama zewnętrza od lat cieszy się dużym zainteresowaniem przedsiębiorstw. Głównie ze względu na swoją skuteczność. Form reklamy zewnętrznej wymienić można wiele. Najczęściej stosowany jest jednak billboard. Ze względu na swój duży rozmiar jest on zawsze bardzo dobrze widoczny. Aby jednak billboard reklamowy mógł spełnić swoje zadanie, musi być odpowiednio przygotowany. O czym zatem pamiętać przy jego projektowaniu?

Reklama musi dać się zapamiętać

Stworzenie skutecznej reklamy nie jest proste, zwłaszcza w czasach, w których konkurencja jest naprawdę ogromna. Jest to trudne szczególnie w przypadku billboardów. Specyfika takiej reklamy polega bowiem na tym, że jej przekaz musi trafić do odbiorców w zaledwie kilka sekund. Projektując billboard, nie można zapomnieć o tym, w jakich warunkach odbiorcy mają z nim styczność. Jest to ruch uliczny, w którym każdy najczęściej porusza się w pośpiechu. Wszystko to sprawia, że dobry billboard reklamowy musi przykuć uwagę przechodniów i przejeżdżających kierowców. Czym zatem powinny cechować się dobre billboardy reklamowe? Przede wszystkim muszą być oryginalne, kreatywne i chwytliwe.

Najczęstsze błędy popełniane przy projektowaniu billboardów

W każdym mieście spotkać można się z naprawdę dużą ilością billboardów. Niestety zauważyć można, że część z nich zaprojektowana została źle. Wymienić można przynajmniej kilka błędów, których koniecznie trzeba unikać przy tworzeniu reklamy billboardowej. Przede wszystkim nie powinno korzystać się z pastelowych, jasnych kolorów. Są one mało widoczne i nie przykuwają uwagi. Drugi często popełniany błąd polega na stosowaniu zbyt dużej ilości tekstu. Jak bowiem wspomniano, odbiorcy mają kontakt z billboardem przez zaledwie kilka sekund. Można zatem się domyślić, że zbyt długiego tekstu po prostu nie przeczytają. Istotna jest tu również zastosowana czcionka. Niestety wielu reklamodawców często zbyt kombinuje pod tym kątem i stosuje czcionki, które są mało czytelne.

Skuteczny billboard reklamowy

Maksimum treści, minimum słów — to zasada, której należy się trzymać, projektując billboard reklamowy. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie oryginalnej grafiki i chwytliwego hasła reklamowego. Taki komunikat przykuje uwagę odbiorców, którzy co ważne, zdążą się z nim w całości zapoznać. Dobrym rozwiązaniem jest również stosowanie tzw. call to action, np. w postaci zachęcenia do odwiedzenia strony internetowej. Jej adres musi być wówczas oczywiście prosty i krótki, a tym samym taki, który da się zapamiętać. Na koniec wspomnieć jeszcze trzeba o usytuowaniu billboardów reklamowych. Billboard zawieszony powinien być w takim miejscu, które często odwiedzane jest przez grupę docelową. Jeśli są to np. studenci, to umiejscowiony powinien być w okolicy uczelni. Nie mniej ważna jest także jakość jego wykonania. Warto do tego celu wynająć dobrą agencję specjalizującą się w reklamie outdoorowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.