Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto w nie inwestować?

Pozycjonowanie stron www jest usługą, która w ostatnich latach bardzo urosła na znaczeniu. Obecnie jest naprawdę niewiele podmiotów gospodarczych, które nie korzystają z dobrodziejstw tej formy promocji. Firmy, którym zależy na znakomitych i relatywnie szybkich efektach, jak również dobrej cenie usługi, decydują się na pozycjonowanie lokalne. Czym jest tego rodzaju usługa, jakie są jej zalety i w jakich branżach się ją stosuje?
Czym jest pozycjonowanie lokalne stron internetowych?
Pozycjonowanie to usługa wspomagająca widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. Nazywa się ją też skrótem SEO – od search engine optimization. Marketing wyszukiwarkowy jest usługą, która, aby była skuteczna, musi być przeprowadzona przez profesjonalistę. Pozycjonowanie stron jest bowiem działaniem wieloetapowym i niezwykle złożonym, w którym stosowane są zaawansowane narzędzia internetowe i dogłębna analiza witryny.
Pozycjonowanie lokalne jest szczególną formą SEO, która skoncentrowana jest wokół fraz kluczowych powiązanych z daną lokalizacją – najczęściej obszarem, na którym działa firma klienta. Sprawdza się więc wszędzie tam, gdzie klientem docelowym jest mieszkaniec danego miasta, regionu lub ktoś, kto w te okolice przyjeżdża. Przykładowe branże, w których lokalne pozycjonowanie stron www wyśmienicie się sprawdza, to np.:
- restauracje i bary
- punkty usługowe i placówki handlowe
- obiekty turystyczne i hotelowe
- sektor nieruchomości
Jak buduje się skuteczne frazy lokalne?
Jak wyglądają frazy kluczowe w przypadku pozycjonowania lokalnego? Zwykle łączą się zarówno ze sprzedawaną usługą lub produktem, jak i określoną lokalizacją. Za przykład niech posłuży agencja SEO, która świadczy usługi z dziedziny marketingu internetowego na terenie Gdańska. Taka firma w celu zwiększenia swoich zasięgów w wyszukiwarce zacznie promować się na frazy, takie jak np.: pozycjonowanie Gdańsk, które umożliwiają skuteczne docieranie do osób bezpośrednio zainteresowanych tego rodzaju ofertą.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne jest dobrą inwestycją dla każdej firmy, która chce zwiększyć rozpoznawalność swojej marki lub produktów na terenie miasta, dzielnicy lub innego określonego obszaru. To także dobra propozycja na promocję przedsiębiorcy, który dysponuje ograniczonym budżetem na reklamę, a przy tym jest zainteresowany wypracowaniem przez agencję SEO trwałych rezultatów. Ponieważ pozycjonowanie oferuje właściwie nieograniczone możliwości w zakresie promowania słów kluczowych, ta forma reklamy sprawdzi się w każdej branży. Jest zatem uniwersalną metodą na zapobieganie negatywnym konsekwencjom spowolnienia gospodarczego i jednocześnie efektywną formą pozyskiwania nowych odbiorców.