Jak wystawiać na Allegro, żeby przyciągnąć klientów?

Pozyskanie i utrzymanie klientów to niełatwe zadanie – i wie o tym każdy, kto choć raz się go podjął. Wirtualny rynek konsumencki to dla internetowych klientów bardzo kolorowy świat tysięcy witryn, z których każda usiłuje zdobyć uwagę klienta. Dlatego to takie ważne, żeby sprzedawca podszedł do swojego zadania w sposób profesjonalny – a to często oznacza skorzystanie z profesjonalnego wsparcia, na przykład tego oferowanego przez sam portal sprzedażowy.
Jak wystawiać na allegro, żeby nie bać się konkurencji?
Wielowariantowość – z tym hasłem warto się zaprzyjaźnić, żeby rozpocząć skuteczne sprzedawanie w sieci, a zwłaszcza na obleganym przez sprzedawców Allegro. Dla sprzedającego oznacza to jedynie połączenie pojedynczych ofert w jedną, mieniącą się wieloma kolorami (czasem dosłownie). Klient, który natrafi na asortyment sklepu, który korzysta z wielowariantowości, zostanie tutaj dotąd, aż znajdzie taki model poszukiwanego produktu, który w pełni go usatysfakcjonuje. Widząc sugestie, że oglądany przedmiot ma jeszcze jakieś alternatywy, wirtualny klient zostanie w tej sklepowej witrynie – nie zacznie rozglądać się za innym sklepem, w nadziei że u innego sprzedawcy znajdzie to, czego szuka.
Oferta wielowariantowa to więc klucz do małego, ale bardzo ważnego sukcesu: do zatrzymania klienta przy swoim asortymencie. Żeby stworzyć tego rodzaju ofertę, trzeba umiejętnie posłużyć się parametrami, które opisują sprzedawane towary. Takim parametrem może być nazwa producenta, albo na przykład kolor czy rozmiar (trzeba pamiętać, że wybrać można tylko dwa parametry). W tej sytuacji, jeśli klient szuka rzeczy pochodzących z danej firmy albo jeśli ma na myśli produkt w konkretnym kolorze albo rozmiarze – będzie do skutku i bardzo wygodnie przeglądać ofertę sklepu, który z wielowariantowości korzysta.
Dobre miejsce, dobra strategia
Każdy e-przedsiębiorca, który przymierza się do wkroczenia na wirtualny rynek, zazwyczaj wchodzi tutaj przez furtkę tworzoną przez Allegro, czyli na najpopularniejszym, najchętniej przeglądanym przez polskich klientów portalu sprzedażowym. Właśnie dlatego warto wiedzieć, jak wystawiać na allegro, żeby zostać zauważonym. Wielowariantowość to jedno z narzędzi, które pomogą stworzyć witrynę bardzo skutecznie przyciągającą uwagę. Ale jak znaleźć tę opcję w swoim nowym, wirtualnym sklepie? Po zalogowaniu, trzeba wybierać odpowiednie opcje i zakładki, kolejno:
- „Moje oferty”
- „Moja sprzedaż”
- „Wielowariantowość”.
Na tym etapie pojawi się już opcja dodania oferty, skonfigurowanej właśnie z wykorzystaniem wielowariantowości. Można dowolnie połączyć ze sobą posiadanie w sklepie oferty, pamiętając o tym, żeby całość tworzyła logiczne koło wyboru, takie w którym uda się skutecznie zatrzymać klienta. Kiedy dokonane zmiany zostaną już zatwierdzone, lista połączonych ofert zadomowi się właśnie w zakładce „Wielowariantowość”. Oczywiście ten asortyment połączonych ofert można wciąż rozbudowywać, a te już utworzone można edytować i modyfikować – na przykład w miarę, jak będzie się rozszerzał asortyment sklepu.