Integracja, targi, a może konferencje? Jak rozwinąć firmę dzięki branży MICE?

Jak rozwinąć firmę dzięki branży MICE

Potrzeby współczesnego biznesu znacznie różnią się od tych z ubiegłego wieku. Z racji tego, że dzisiaj najważniejsza jest satysfakcja klienta i relacje z nim – konieczne są odpowiednie warunki. Rolą firm z branży MICE jest ich stworzenie. Jakie segmenty turystyki biznesowej będą najistotniejsze w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa?

Czym jest MICE?

Turystyka biznesowa to polskie, skrócone tłumaczenie angielskiego Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions Industry – w skrócie MICE. Analogicznie więc cała branża oscyluje wokół organizacji spotkań, motywatorów, konferencji i wystaw.

To z pozoru proste pojęcie ma jednak ogromne znaczenie dla kształtu współczesnego biznesu i sukcesu wielu firm. Które konkretne segmenty MICE odpowiadają jakim potrzebom nowoczesnych przedsiębiorców? Na co zwrócić uwagę podczas dokonywania wyboru? Jak wykorzystać branżę MICE do osiągnięcia korzyści biznesowych?

Usługi biznesowe

Meetings – czyli jakie znaczenie dla firmy ma silna relacja z klientem?

Wyjazdy biznesowe i podróże służbowe są nierozerwalną częścią prowadzenia firmy. To dzięki nim poznajemy potrzeby klientów i zachęcamy ich do współpracy.

Spotkania służbowe stanowią również doskonałą okazję, aby wywrzeć dobre wrażenie i pokazać kontrahentowi, że nam na nim zależy. O ile wybranie miejsca i zaplanowanie aktywności na własną rękę może być skomplikowane i czasochłonne – o tyle dzięki branży MICE staje się jedynie formalnością.

Firmy działające w segmencie turystyki biznesowej posiadają kontakty i umowy z wieloma lokalami, hotelami i przedsiębiorstwami rozrywkowymi. Dla branży MICE zorganizowanie ekscytującego, pełnego wrażeń i pozytywnych emocji wyjazdu biznesowego nie jest żadnym problemem. Co więcej – firma świadcząca tego typu usługi biznesowe jest w stanie wynegocjować o wiele bardziej opłacalne warunki, niż my – gdybyśmy próbowali to zrobić na własną rękę.

Incentives – jak zmotywować zespół do pracy i nauczyć go komunikacji?

Fundamentem każdej firmy są ludzie. To oni odpowiadają za wykonywanie zadań i reprezentowanie firmy, a więc też za jej sprawność i wizerunek. Jeśli nie zadbamy o swoich pracowników – nasza organizacja może mieć poważne kłopoty. Na szczęście MICE daje wiele możliwości, które pozwalają rozwiązać niemal wszystkie problemy związane z zespołem.

Gdy widzimy, że pracownikom brakuje energii, są ospali i nieefektywni – konieczny będzie jakiś bodziec do działania. Może się tutaj sprawdzić usługa turystyki biznesowej, taka jak kurs motywacyjny lub impreza firmowa, która pozwoli pracownikom się nieco rozerwać.

Jeśli zaś zespół nie może się dogadać, a komunikacja między działami praktycznie nie istnieje – jedynym rozwiązaniem jest impreza integracyjna dla firmy. Pozwoli ona znaleźć pracownikom wspólny język. Kiedy problem ma nieco inne podłoże i dotyczy kompetencji zespołu – warto zainwestować w szkolenie lub seminarium, które zaktualizuje ich wiedzę i nauczy nowych umiejętności.

Conferences – wizerunek firmy wśród osób związanych z branżą

W konferencjach uczestniczą członkowie naszej firmy, kontrahenci i osoby ogólnie związane z naszą branżą. Nie ma więc lepszej okazji, aby pokazać swoją profesjonalną i nowoczesną stronę. MICE pozwala zaaranżować przestrzeń, obraz i dźwięk w taki sposób, że konferencja na długo zapadnie w pamięć uczestnikom i sprawi, że będą lepiej postrzegać firmę.

Exhibitions – najskuteczniejszy sposób poszerzania grona odbiorców dzięki turystyce biznesowej

Gdy zależy nam na promocji produktu i firmy musimy krzyczeć tam, gdzie usłyszy nas najwięcej osób. Takimi miejscami są wszelkiego rodzaju wystawy, targi i kongresy. MICE pozwala nam sprawnie, profesjonalnie i estetycznie zorganizować swoje stoisko lub prezentację. Dzięki temu o naszej firmie dowie się naprawdę wiele osób.

Co więcej – będą to osoby bezpośrednio zainteresowane zakresem naszej działalności. Z tego powodu prawdopodobieństwo, że skontaktują się z firmą będzie znacznie większe. Zasadniczo nie ma lepszego sposobu na zwiększanie świadomości marki na rynku niż uczestnictwo w tego typu eventach i godne reprezentowanie firmy.