Biznes na licencji znanej marki w gastronomii

Franczyza jest to przede wszystkim działalność, która bazuje na licencji franczyzowej. Franczyzobiorca zawiera określoną umowę z franczyzodawcą. W umowie tego rodzaju są zawarte prawa, a także obowiązki obu stron. Franczyzobiorca zgodnie z umową będzie prowadził działalności według zasad opisanych tam. Podmiot, który udziela licencji definiuje możliwości używania znaku towarowego, „know how”, metody prowadzenia działalności, nazwy franczyzodawcy, pomocy handlowej, technicznej oraz wsparcia w działalności.
Rozpoczęcie współpracy to najczęściej określona wpłata z tytułu licencji franczyzowej, a także własnego kapitału, który jest potrzebny do prowadzenia tego typu firmy. Franczyzobiorca zgodnie z umową musi między innymi przestrzegać w sieci franczyzowej standardów, a także opłacać tak zwany czynsz franczyzowy. W zamian ma pakiet franczyzowy, który jest pełnym dokumentów zawierającym filozofie prowadzenia działalności, know-how, znak towarowy, podręcznik operacyjny, opłaty franczyzowe, usługi świadczone przez franczyzodawców na rzecz franczyzobiorców.
Franczyza Zdrowej Krowy
Sieć franczyzowa Zdrowa Krowa ma swój początek od 2013 roku i funkcjonuje w wielu popularnych miastach w Polsce w trybie restauracji oraz punktów sezonowych. Franczyza ma trzy pojęcia tak zwany „smile&wine”, „slow food fast”, a także „street slow food”. Zdrowa Krowa będzie oparta na zasadzie „smile&wine”. W restauracji tego rodzaju można znaleźć między innymi bogatą ofertę śniadań, dań sezonowych czy też przystawek, koktajli. Zdrowa Krowa to głównie społeczność, która dba każdego dnia o to, by dawać gościom najwyższej jakości, świeże oraz zdrowe jedzenie.
Zalety franczyzy
Biznes franczyzowy jest idealną metodą na prowadzenie firmy dla tych, co nie czują się komfortowo w biznesie albo też nie mają pomysłu na niego. Także przedsiębiorcy, którzy pragną zarabiać niezależnie w całkiem bezpieczny sposób, będą mogli skorzystać z tego typu współpracy. Franczyza ma sposoby prowadzenia przedsiębiorstwa, gotową wiedzę oraz model sprawdzonego biznesu.
Franczyzobiorca podczas działania biznesu ma wsparcie przy prowadzeniu działalności oraz zapewnione szkolenia dla pracowników. Ryzyko upadłości jest tutaj mniejsze w porównaniu z posiadaniem własnej firmy, ponieważ biznes franczyzowy ma gotowy model unikający wielu błędów.
Franczyzodawca gwarantuje również reklamę. W związku, z czym taki typ biznesu jest już rozpoznawalny na początku jego działania. Przedsiębiorca nie traci środków na marketing. Franczyzobiorca ma również dostęp do gotowej listy dostawców. Towar otrzymuje na lepszych warunkach niż pozostałe firmy. Sam ustala ceny oraz marże.